Hvad er din
sten i skoen?

 

Nedenfor ser du de 8 udfordringer,  jeg oftest støder på + den nyeste, som omhandler “livet efter Corona”. 

I mange tilfælde kan jeg selv løse knuden. Hvis ikke, har jeg et stort netværk af andre eksperter, jeg kan trække på.

Kan du genkende én eller flere af udfordringerne, eller har du en helt 10’ende sten i skoen?

Personal Photo
Jimmy Lora Perez, CEO, Odd Fellow Palæet

Vi har som virksomhed været i restaurationsbranchen i over 14 år, og har i gennem denne periode tillagt os strategier, arbejdsgange og materiale. Vi følte derfor, at tiden var inde til at få kigget alt igennem med friske øjne og få skabt en mere uniform og tydelig identitet. Vi kontaktede derfor Mette fra KarpÓs som en del af denne proces.Hun udarbejdede nogle meget konkrete og helt specifikke workshops designet specielt ud fra den problemstilling, de ønsker og iagttagelser, der var blevet dannet ved vores indledende møde. Dette gjorde vores workshops meget effektive og brugbare med en god kombination af branchefakta, videnskab, og fælles erfaringer. Vi har med vores workshops nu fået en masse værktøjer og arbejdsgange til at starte den nye proces. Ligeledes er vi blevet meget klogere på vores egen identitet og værdier, hvilket meget gerne skulle smitte af ned gennem hele virksomheden og skabe en god vækst.

Procesoptimering
&
effektivisering

Let´s talk business! Stå bedre, stærkere og skarpere i 2021

Et effektivt boost før start!

Hele branchen står i position ved startlinjen og det er vigtigere end nogensinde, at have knivskarpt fokus på forretningen. Alle bliver vi “hjemmeblinde” med tiden, og defor giver det enormt stor værdi at få et nyt og professionelt blik på forretningen udefra. Jeg hjælper jer med at finde nye vinkler og potentiale og med at ændre eller finpudse jeres processer, så I står stærkt, når markedet åbner igen – lige om lidt…

Procesoptimering
&
effektivisering

Sten i skoen #1
Hvor finder vi flere kernekunder?

kernekunder og markedsføring

Det er ikke alle steder, som passer til alle slags kunder eller arrangementer.  For at kunne tiltrække de kunder som passer til netop jeres sted, er det nødvendigt at indsamle viden og data om jeres kernekunder. Det er vigtigt at turde udvælge et kundesegment og fokusere på det med den rigtige markedsføring på de rigtige kanaler. 

Konceptudvikling
&
-tilpasning

Sten i skoen # 2
Hvordan differentierer vi os fra konkurrenterne?

Hvem er i (egentlig...)?

Konkurrencen er hård. Der er flere udbydere på markedet end nogensinde før. For at blive set og valgt, er det nødvendigt, at der både indadtil og udadtil er en helt klar kommunikation om, hvorfor lige netop jeres sted er noget særligt. Hvad er det, der gør, at gæsten skal vælge netop jer næste gang? Og ligeså vigtigt – ved dine medarbejdere det?

Konceptudvikling
&
-tilpasning

Sten i skoen # 3
Trives vores medarbejdere?

medarbejderTrivsel og engagement

Hospitalitybranchen har mange dygtige dygtige, engagerede og loyale medarbejdere. Det er vigtigt at kunne tiltrække og ikke mindst fastholde de bedste. Det kan man gøre ved at skabe sammenhold på tværs, styrke loyalitetsfølelsen, tilbyde spændende læring og sørge for nye, meningsfulde udfordringer for medarbejderne. Og så må de  ikke gå i stå.

Verdensmål, klima
&
bæredygtighed

Sten i skoen # 4
Hvordan kan vi udvikle og tilpasse koncepter?

følg med udviklingen

For at tiltrække gæsterne og ikke mindst blive ved med at være spændende, så de bliver loyale kunder, er det nødvendigt med konstant fornyelse. Har dine medarbejdere for travlt med den daglige drift til også at udtænke nye koncepter? Eller trænger jeres nuværende koncepter til at støves af og tilpasses?                

Verdensmål, klima
&
bæredygtighed

Sten i skoen # 5
Hvordan får vi flere anbefalinger?

kend din gæst!

Måske har I en masse gæster i huset hver dag, men har svært ved at få et overblik over, hvad de egentlig oplever. Ved at få en bedre indsigt i hvad kunder fra forskellige segmenter synes om jer og bruge den viden konstruktivt, kan I forbedre jeres kundeevalueringer markant og derved få langt flere anbefalinger. De gæster, som anbefaler jer til andre er jeres vigtigste ambassadører.                   

Konceptudvikling
&
-tilpasning

Sten i skoen # 6
Vi har svært ved at følge med i den daglige drift

hvor gemmer tidsrøverne sig?

Kan der effektiviseres og spares værdifulde minutter eller timer i jeres processer, som i stedet kan bruges til at give gæsterne en endnu bedre oplevelse og dine medarbejdere mere luft i dagligdagen? Min oplevelse er, at rigtig mange medarbejdere har lært og vænnet sig til processer, som ikke nødvendigvis er optimale, hverken for dem, for gæsterne eller for virksomheden.

Procesoptimering
&
effektivisering

Sten i skoen # 7 Vikarservice og interrim management

Jeg er din projektansatte medspiller

Sygdom, medarbejderskift, opsigelser, udvidelser…Der kan være mange situationer, hvor man står og mangler en vigtig brik i puslespillet. I en allerede sårbar situation er det ofte en dårlig idé at presse de andre medarbejdere yderligere eller lade dem træde vande uden den leder eller kollega, de mangler.

Procesoptimering
&
effektivisering

Sten i skoen #8
FN's Verdensmål Hvordan gør vi?

Giv miljøet en hånd - og styrk forretningen

Danskerne er klimaførende og klimabevidste som aldrig før. Efterspørgslen efter og kravene til klimavenlige hoteller og konferencesteder stiger, og det er altafgørende for jeres image, at I viser, hvordan I bidrager til udviklingen. FN’s 17 Verdensmål er et godt værkstøj til at markere sig på markedet i dag, og det er ikke så svært, som det kan lyde.

Mark Cooper, CEO, IACC (International Association of Conference Centers)

Mette is a true professional in the meetings industry that I always enjoy working with on industry events. Mette is an asset to any project team or events team!

“Fortæl mig om dine sten i skoen over en kop kaffe – naturligvis helt fortroligt.
Så kvitterer jeg med et par gode input. Helt gratis og uforpligtende”

                                                                          – Mette Pettersson 

Scroll to Top